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고속강의 압연 공정에서 롤러에 의해 발생하는 박판 표면의 마모를 입자해석으로 접근한 사례입니다. 



다음과 같이 내용을 요약할 수 있습니다. 

  1. 인장시험, 나노 인덴테이션 시험 및 입자 기반해석 → 기초 물성 확보
  2. 전자현미경을 통한 박판 표면 분석 → 입자기반 박판 표면 모델링
  3. 다양한 표면 조건에 대한 박판 표면 마모량 분석
  4. 다양한 롤러 표면 조건에 대한 박판 표면 마모량 분석
  5. 박판에 작용한 외력과 마모량 관계 분석


 Title

 A study of abrasive wear on high speed steel surface in hot rolling by Discrete Element Method

 Researcher

 H.T. Phan, A.K. Tieu, H. Zhu, B. Kosasih, Q. Zhu, A. Grima, T.D. Ta

 University of Wollongong, Australia

 Journal

 Tribology International 110 (2017) 66–76

 Keywords

 Discrete Element Method (DEM), High speed steel, Hot rolling, Carbides

 Abstract

 In hot rolling, the asperities of oxidised strip and wear debris slide over High Speed Steel (HSS) work roll. Hence, abrasive wear occurs, and wear particles will be removed from the work roll surface. This work introduces a Discrete Element Method (DEM) model which has been applied successfully to study abrasive roll wear of HSS work roll with MC carbides embedded within the oxide layers at 650 °C. From this research, it has been found that the carbide orientation, distribution in the HSS roll, different scratching tip size and scratching depth affect the wear significantly.



입자를 이용한 마모에 대한 연구에 좋은 참고자료가 되길 바랍니다. 

더 자세한 사항은 문의 부탁드립니다. 







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